日本の新しいユースホステルデザインコンペティション

課題「日本文化を触媒とした異文化交流空間」

学生対象

日本の新しい宿泊施設のデザインを募集します

2012 Youth hostel World design competition

主催 株式会社国際交流村

2012 YOUTH HOSTEL WORLD DESIGN COMPETITION

Communication Space as a Catalyst for Japanese
Cultural Exchange

応募作品投票

投票された方には豪華プレゼントを用意しております。
こぞって投票をお願い致します。
I am preparing the gorgeous present for the direction for which its vote was cast. Please all give me vote.
・VAXPOT(バックスポット) アレンジケース 4点セット
・Bag'nBag
・GAMBARU SHOP シークレットウエストポーチ 黒色
・Akafuji あかふじ パスポートカバー [ パスポートケース ]
詳細はこちら
  • 2126_1
  • 2126_2
  • 2126_3

この提案の主旨は大きく分けて2つである。

一つは「情報が集まるテーブル」。
旅行においていかに刺激的な情報に出会うかは、それはそのまま魅力的な体験ができるかどうかにつながってる。なにかファンタスティックなものに出会いたいとき、まちをさまよって探すのも楽しみに違いはないが、泊まっている場所にそこ独自の情報が蓄積されていて、ユースホステルごとに異なる体験へつながる情報が得られるとしたらどうだろう。それは、興味深いイベントカレンダーかもしれないし、スタッフの関心が反映されたおすすめのインターネットのサイトや、本、あるいは古い雑誌かもしれない。かつての旅行者が探し当てた、近所のおいしい食堂が満載の手書きの古びた一枚の地図かもしれない。
そういった情報が積み重なっていく大きなテーブルがあれば、そこを出発点としてまちに出て行く旅行者の体験はより楽しいものとなるだろう。

一つは「大きなテーブルと小さなちゃぶ台」。
囲むものが違えば、そこで生まれる会話はけして同じものにはならないはず。 大きなテーブルがおける大きなラウンジ、小さなちゃぶ台を囲むような親密感のあるラウンジ、そのどちらもが旅行者が出会う場所には必要ではないだろうか。
大きなラウンジは情報の集まるテーブルや、コモンキッチン、バーなどの大勢が滞在でき、交流する動的な場所である。小さなラウンジは大きなラウンジと部屋をつなぐ、コアを巡っている広い廊下に位置する。異なるグリッドが出会うときに生まれる小さな空間に座り、道であるかのような廊下をながめるような場所である。

Youth Hostel which has Big table and Small low table How can we enjoy the trip? As well as by information on the internet, getting our own information in this place change the experience greatly. With the information accumulated from staff and visitors, Youth hostel itself will be the terminal of the information. Moreover, it is also an important source of information to be exchanged conversation there.Not only big and dynamic lounge,but also small and comfortable lounge can make everyone feel at home and enjoy the talking.

I hope all events obtained here will lead them to get amazing experience with Japanese culture.

1 <Big table and Small low table> The difference of bigness of table produces different types of conversation. On big table in big lounge, people may talk each other in actively. The conversation on small table may be calm one.
2 <Information Terminal> There are PC, maps, books and magazines, all things traveller can get information. It is not just information sources. Staffs and traveller make this place, reflect their interesting. Traveller can get easily to local and new information.
3 <Plan> Big lounge and small lounge are connected. Small lounge also behaves as corridor to bed rooms. On the center, there are reception and bar faced big lounge, lavatories and stock rooms faced bed rooms. This page also shows how to design this plan.

Loading ... Loading ...

copyright © 株式会社国際交流村 all right reserved.